Indításgátló javítás
Indításgátló javítás
Mérnöki szolgáltatás
Gyári immobilizer javítás
1995 óta minden egyes autógyártó indításgátlóval (immobilizer) szereli fel járműveit. Ezek a rendszerek mélyen integrálva vannak a számítógépes vezérlőegységekben, így hatékonyan akadályozzák meg a gépjármű illetéktelen eltulajdonítását. Azonban előfordul, hogy az indításgátló az autó tulajdonosát gátolja meg a jármű használatában.
Az immobilizer működése
Minden kulcsban van egy apró, egyedi azonosítóval rendelkező chip, amely indítás előtt lekérdezésre kerül, ha a rendszer sajátjaként ismeri fel, az autó beindul. Amennyiben ez a chip hiányzik, az azonosítója eltér a járműbe programozottaktól, vagy a rendszer bármely elemében hiba lépett fel, típustól függően figyelmeztető lámpa jelez és a motor általában nem indítható. (Egyes rendszerek távirányítót vagy kártyát használnak, de a védelem itt is az egyedi azonosításra épül.) A gyári indításgátló rendszer aktiválódásának, a tulajdonos által is észlelhető árulkodó jelei a következők lehetnek: az immobilizer lámpa villog vagy világít, a check engine lámpa villog, az önindító nem forog, a motor beindul és szinte azonnal leáll vagy egyértelműen kiírja a műszerfalra az autó, hogy az immobilizer aktív.
Gyakran előforduló esetek
Világít az indításgátló hibajelző
Leállítás után nem indul az autó
Megsérült a kulcs
Kulcsház csere után nem működik
Bármilyen javítás után nem indul az autó
Lemerült az akkumulátor és nem indul
Bikázás után nem indul az autó
A márkaszerviz nem tudja javítani
A márkaszerviz hosszú határidővel vállalja
A márkaszerviz jelentős összegért vállalja
Vezérlőegység csere után nem indul
A rendszerben bekövetkezett egyéb hibák
A megoldás
2005 óta foglalkozunk gyári indításgátló rendszerek javításával. Ezt a típusú szolgáltatást nálunk mérnök végzi. A legtöbb Európában megforduló autó gyári indításgátlóval kapcsolatos problémáit el tudjuk hárítani, így ismét használhatóvá tudjuk tenni autóját. Az évek folyamán kialakítottuk a megfelelő hibakeresési eljárásunkat, ennek megfelelően járunk el. A hiba jellegétől függ, hogy milyen megoldást alkalmazunk, szem előtt tartva a megbízható és tartós működést. Mi tudjuk hogyan működik, így nem hajtunk végre az ügyfél terhére fölöslegesen különböző költséges programozásokat és nem vásárolunk indokolatlanul különböző elektronikai alkatrészeket.
Vezérlőegység-motorvezérlő programozás
A motorvezérlő egység néhány jelentéktelen kivételtől eltekintve mindig a gyári indításgátló rendszer része. Egy modern autó esetében azonban egyre több modul vált az indításgátló rendszer részévé. Ezeket speciális eljárással tudjuk programozni. A márkaszervizzel ellentétben a vezérlőegység programozásához más technológiát is tudunk alkalmazni, ezáltal ami ott lehetetlen, nálunk még lehetséges lehet.
Kulcs tanítás
A márkaszervizzel ellentétben a kulcs tanításhoz gyakran más technológiát is tudunk alkalmazni, így típustól függően nem kell, hogy az autóhoz tartozó titkos kód, vagy éppen a mesterkulcs rendelkezésre álljon, valamint nem kell „új szettet” sem vásárolnia.
Gyári immobilizer kiiktatása
Mindig törekszünk a gyári állapot helyreállítására, azonban egyes esetekben, illetve az ügyfél kérésére, a végső megoldás a gyári immobilizer kiiktatása egy speciális programozási eljárással az autó bonyolult számítógépes rendszeréből. Általában akkor alkalmazzuk, ha ez a legkedvezőbb árú megoldás, vagy várhatóan a gyári indításgátló rendszer képtelen lenne megbízhatóan működni.
Európai, ázsiai és amerikai típusok indításgátló rendszereinek javításával is foglalkozunk
Acura, Alfa Romeo, Audi, BMW, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Daewoo, Daihatsu, Dodge, Fiat, Ford, GMC, Genesis, Honda, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Iveco, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Lincoln, Mazda, Mercedes-Benz, Mercury, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Pontiac, Porsche, Ram, Renault, Rover, Saab, Saturn, Scion, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo